Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Szkoła Podstawowa nr 26 w Dąbrowie Górniczej
Klasa 5, Super klasa
24 kapsle MN
Wyróżnienie na 2 etapie gry

Zadanie nie było łatwe. Naszą pracę rozpoczęliśmy od burzy mózgów. Chcieliśmy, aby ta gra była zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Wybraliśmy obszar tematyczny naszej gry: znajomość  baśni i wierszy. Stworzyliśmy planszę i zasady gry „Walka o bajkę”. Plansza składa się z pól, na których znajdują się znaki zapytania. Gdy ktoś wjedzie na taki pytajnik, wówczas musi odpowiedzieć na pytanie. W tym celu kręci „kołem fortuny” i los wybiera dla niego pytanie z serii łatwiejszych lub trudniejszych. Kto dojeżdżał do mety jako pierwszy wygrywał zakładkę do książki zaprojektowaną i wykonaną przez nas. Utworzyliśmy logo naszej gry i odbyliśmy warsztaty o reklamie, gdyż chcieliśmy rozpowszechnić naszą grę. Dzięki temu powstała strona internetowa dotycząca tej gry, a także plakaty rozwieszone nie tylko po szkole ale i w naszej dzielnicy .Następnie zaprezentowaliśmy ją dzieciom  z przedszkola. Bardzo im się podobała zabawa. Również uczniowie z naszej szkoły i dzieci na świetlicy szkolnej grały w każdym wolnym czasie. Rodzice i dziadkowie z zainteresowaniem przyglądali się rozgrywkom, a później sami włączali się do gry. Od tygodnia plansza znajduje się na korytarzu i cieszy się niemalejącym powodzeniem. Zauważyliśmy, że dorośli „bawią się” czekając na swe pociechy aż skończą lekcje. Gra również spodobała się Panu Dyrektorowi, który również włącza się w nią z rodzicami i dziećmi. Uważamy, że osiągnęliśmy sukces w naszym Łośniu. Do gry ustawiała się kolejka chętnych. Dorośli bawili się z dziećmi i nie zawsze oni byli górą!

Reguły gry

Zawartość gry:

Plansza do gry

4 pionki

Karty z pytaniami (trudne, łatwe)

Kostka z pianki

Zasady gry:

  1. Grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci największą liczbę oczek na kostce.
  2. Gdy gracz stanie na polu ,,?” musi zakręcić ,,kołem fortuny” i może wylosować pytanie łatwe lub trudne. Pytania dotyczą baśni lub wierszy.
  3. Gdy gracz odpowie poprawnie na pytanie łatwe przesuwa swój pionek o 1 pole do przodu, a gdy na trudne o 2 pola do przodu.
  4. Kiedy gracz odpowie niepoprawnie na pytanie łatwe stoi jedną kolejkę, a jeśli na trudne przesuwa swój pionek o 1 pole do tyłu.
  5. Wygrywa gracz, który jako pierwszy dotrze do ,,mety”.
  6. Zielona karta – łatwe pytanie, czerwona karta – trudne pytanie.

Wesołej zabawy!

http://rdszws41ads.pe.hu/Galeria/

SP26_Dąbrowa_Górnicza_Super_klasa_2 SP26_Dąbrowa_Górnicza_Super_klasa_4 SP26_Dąbrowa_Górnicza_Super_klasa_3 SP26_Dąbrowa_Górnicza_Super_klasa_1

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt