LITERATURA „JAK Z OBRAZKA”
To zadanie było dobrym impulsem na pobudzenie naszej wyobraźni. Każdy z klasy miał wiele pomysłów na realizację tego projektu.
Pracę rozpoczęliśmy od wybrania lektury, która miała być podstawą naszego działania. Wspólnie ustaliliśmy, że zdjęcia będą oparte na podstawie dramatu „Balladyna” J. Słowackiego. Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy. Drużyny przedstawiały swoje pomysły na forum klasy. Wybraliśmy dwie najlepsze idee. Po lekcji języka polskiego grupy uzgadniały godzinę, miejsce oraz wszystkie niezbędne szczegóły dotyczące zdjęcia. Potem nastąpił podział ról. Fotografię postanowiliśmy zrobić po lekcjach. Spotkanie odbyło się nad Jeziorem Długim i nad Łyną w Olsztynie. Zebraliśmy wszystkie potrzebne materiały do zrealizowania „żywego” obrazu. Charakteryzację przygotowaliśmy na miejscu. Każdy z członków dodał do pracy coś od siebie. Wykonanie zdjęcia nie było łatwe ze względu na warunki pogodowe.
Pierwszego dnia projektu zorganizowaliśmy w szkole podczas przerwy krótkie przedstawienie – zastygaliśmy w pozycjach , w których pozowaliśmy do zdjęć. Uczniowie z pozostałych klas mieli za zadanie odgadnąć, z jakiej lektury pochodzi dana scena. Po czym pisali na kartkach tytuł utworu i wrzucali głosy do skrzyni. Wielu z nich prawidłowo odgadło lekturę, natomiast w pudełku znalazły się także tytuły innych dzieł. Drugiego dnia przygotowaliśmy wiele zdjęć wykonanych przez nas. Na przerwie podchodziliśmy do naszych rówieśników, którzy mieli za zadanie rozpoznać postacie na fotografiach. Uczniowie, którzy poprawnie odpowiedzieli, dostawali nagrodę w postaci słodkości. Trzecim zadaniem, którego się podjęliśmy, były puzzle zrobione z naszych zdjęć. Układali je na czas uczniowie klas pierwszych.
Fotografie cieszyły oczy każdego z nas, a zabawy spotkały się z ogólnym entuzjazmem.