Mit o Prometeuszu wg. W. Markowskiej
Opowieść o potopie wg. A. Kamieńskiej
Po zapoznaniu się z celami, zasadami i regulaminem gry postanowiliśmy wziąć w niej udział w bieżącym roku szkolnym. Drogą losowania klasa została podzielona na dwa sześcioosobowe zespoły. W każdym zespole wybrano koordynatora, który kierował pracami grupy i był łącznikiem z nauczycielem. Metodą burzy mózgów wykonali listę pozycji książkowych, które mogłyby posłużyć do wykonania żywego obrazu. Ponieważ ostatnio na lekcjach języka polskiego omawialiśmy mity, które zaciekawiły uczniów, większość obstawała przy tych właśnie utworach. Chcieli tym samym zainteresować innych do ich czytania, nie tylko na lekcjach polskiego. Następnie podczas burzliwych narad, wybrali jeden mit. Pierwsza grupa wybrała mit o Prometeuszu, druga o potopie. W kolejnym etapie grupy pracowały nad wybranym mitem. Czytali, analizowali, wybierali odpowiedni fragment, przedstawiając swoim koleżankom i kolegom z grupy wizję stworzenia obrazu – i to zadanie okazało się dla nich najtrudniejsze, bo każdy z nich miał swój pomysł i uważał, że jest najlepszy. Kiedy w końcu doszli do porozumienia podzieli się rolami, ustalili rekwizyty, stroje. Dalsze prace odbywały się indywidualnie w domu. Każdy uczestnik przygotowywał się do wyznaczonej roli. Chcę nadmienić, że byłam tylko obserwatorem i pomocnikiem. Wszystkie poczynania i inicjatywy wychodziły od uczniów, przez co kształtowali u siebie poczucie odpowiedzialności za podjęte działania i kreatywność.
Podjęte przez nas działania zainspirowały również innych nauczycieli, którzy wyrazili chęć przyłączenia się do zabawy. I tak nasze skromne poczynania przerodziły się w ogólnoszkolną akcję promowania czytelnictwa, w której wzięli udział wszyscy uczniowie naszej szkoły oraz przedszkolaki. Dobór tekstów był różnorodny, podobnie jak ich prezentacja.
Film z akcji „Żywe obrazy, czyli literatura jak z obrazka” uczniowie i ich rodzice mogą obejrzeć na YouTube.
Natomiast sprawozdanie z imprezy zamieszczono na stronie internetowej naszej szkoły.