Po świetnej zabawie, jaką było współuczestniczenie w realizacji zadania pierwszego, w naszej szkole na drugie zadanie gry czytelniczej „Między nami czytelnikami” czekali nie tylko uczniowie klas IV, V i VI, którzy mieli przystąpić do jego realizacji, ale cała społeczność szkolna.
Kiedy uczniowie klasy VI usłyszeli temat, nastąpiła chwila konsternacji. Szóstoklasiści rozpoczęli realizacje zadania od wyjaśnienia pojęcia „meshup”. Kiedy zrozumieli, o co chodzi w zadaniu, zaczęli na zasadzie burzy mózgu podawać propozycje książek, które można by ze sobą zmiksować. Tworzyli schematy i rysunki możliwych fuzji książek. Uczniowie wiele czasu spędzili w szkolnej bibliotece przeglądając różne książki i wybierając fragmenty utworów, które pasowałyby do siebie. Ostatecznie wygrały dwa pomysły i uczniowie podzielili się na dwie grupy, które pracowały dwoma sposobami. Uczniowie z pierwszej grupy od początku wspólnie pracowali nad tekstem meshapu (połączyli w jedno fragment książki H. Sienkiewicza „Krzyżacy” i powieści J.K. Rowling „Harry Potter i Insygnia Śmierci”), a członkowie grupy drugiej pracowali indywidualnie nad częściami tekstu, który potem wspólnie scalili, a następnie poprawili i udoskonalili (uczniowie ci połączyli następujące utwory literackie: „Przygody Koziołka Matołka” K. Makuszyńskiego, „Dziennik cwaniaczka” J. Kinney’a, „Szewczyka Dratewkę” J. Porazińskiej, „O Wandzie, co Niemca nie chciała” A. Michałowskiej, „Królową Śniegu” H. Ch. Andersena, „Kubusia Puchatka” A. A. Milne, „Noddy’ego”, „Opowieści z Narnii” C.S. Lewisa; motywem łączącym wszystkie te utwory był wędrujący przez nie ulubieniec dzieci – Koziołek Matołek). Później, po porozumieniu z klasami IV i V, szóstoklasiści wyrazili chęć przerobienia tekstów na scenariusz i przygotowania występów. Uczniowie do tego stopnia zapalili się do pomysłu, że nawet w ferie przychodzili do szkoły i pracowali nad scenariuszem oraz tworzyli dekorację i rekwizyty. Dodatkową korzyścią była integracja uczniów klas IV – VI, gdyż nie rywalizowali oni ze sobą, ale współpracowali i pomagali sobie, np. podczas robienia elementów scenografii, organizowania strojów.
Przygotowane występy (w sumie 5, w tym 2 przez „Asy z szóstej klasy”) zostały zaprezentowane całej społeczności szkolnej. Uczniowie klas I – III nie ukrywali swojego zadowolenia i hojnie nagradzali występy starszych kolegów brawami. Po występach uczniowie klas I – VI rysowali mashupy. Najlepsze prace zostały zawieszone w „Galerii młodych talentów”. Uczniowie odczytywali też w domach napisane przez siebie teksty młodszemu rodzeństwu i innym członkom rodziny.
Każdy z występów został uwiecznione na osobnym filmie. Zdjęcia z całej imprezy również zostały opublikowane na YouTube. Sprawozdanie z imprezy zamieszczono na stronie internetowej naszej szkoły.
Szkoła Podstawowa w Rososzycy
Klasa 6, Asy z szóstej klasy
32 kapsle Między nami
3 miejsce za drugie zadanie