Opis zadania
Nasz zespól podzielił się na kilka grup. Każda z nich wybrała dla siebie książkę, którą chciałaby zainteresować swoich kolegów i koleżanki oraz następne pokolenia. Oto efekty ich pracy.
1. Natalia, Emilka i Weronika zaprezentowały grę planszową do książki Moony Witcher „Dziewczynka z Szóstego Księżyca”. Samodzielnie wykonały planszę, pionki do gry, dwa zestawy pytań, zasady, kostkę do wyrzucania liczby oczek. Na lekcji języka polskiego kilkoro uczniów zdecydowało się wziąć udział w grze. Wypróbowaliśmy ją z powodzeniem. Okazało się, że ciekawe pytania i treści zaczerpnięte z tej książki zainspirowały uczniów do przeczytania jej. Mamy nadzieję, że następne pokolenia, które znajdą grę w Kapsule Czasu, zainteresują się książką, do której ta gra odsyła.
zdjęcia 1, 2
2. Tymoteusz i Kamil pokazali grę planszową do książki Brandona Mulla „Baśniobór”. Zestaw zawierał planszę, zasady gry, pionki, kostkę. Aby przejść od startu do mety, trzeba uważnie czytać instrukcję i wykonywać polecenia. Grę zostawiliśmy na kilka dni w czytelni szkolnej biblioteki. Dzieci czytając polecenia zainteresowały się nazwami, postaciami i innymi elementami świata przedstawionego. W bibliotece był tylko jeden egzemplarz „Baśnioboru”. Pani bibliotekarka obiecała, że zamówi więcej. Myślę, że znalazcy Kapsuły Czasu także sięgną po tę książkę.
zdjęcia 3,4
3. Liwia, Ola i Michał przygotowali model wehikułu czasu do książki Marcina Szczygielskiego „Arka Czasu, czyli wielka ucieczka Rafała od kiedyś przez wtedy do teraz i wstecz”. Model ten został wykonany z patyczków, plasteliny, tektury, guziczków. Tak dzieci wyobraziły sobie wehikuł czas, który pomagał Rafałowi podróżować w czasie. Dzieci schowały ten wehikuł do pudełeczka i dołączyły zachętę „Wsiądź do tej maszyny czasu i przeżyj przygody razem z Rafałem. Poprowadzi Cię książka Marcina Szczygielskiego „Arka Czasu, czyli wielka ucieczka Rafała od kiedyś przez wtedy do teraz i wstecz”.”
zdjęcia 5,6
Gry planszowe zapakowaliśmy do pudełeczek po pralinkach, wehikuł czasu do pudełeczka po lizakach. Pudełka te obkleiliśmy kartkami z trzech ostatnich numerów gazetki szkolnej. Następnie zapakowaliśmy je do większego kartonowego pudełka. Wolną przestrzeń wypełniliśmy poskładanymi w kostkę komiksami. W szkole nauczyciele poloniści zorganizowali konkurs Komiks i Książka. Uczniowie wykonali barwne komiksy zachęcające do przeczytania ciekawych książek. Kilka z nich włożyliśmy do naszej kapsuły czasu. Pudło obkleiliśmy szczelnie folią i taśmą oraz kartkami z naszych regionalnych gazet codziennych. Pani dyrektor pozwoliła trzem osobom pod opieką pana konserwatora wejść na strych szkoły. Tam, w im tylko znanym miejscu, schowali Książkową Kapsułę Czasu.