Kiedy zapoznaliśmy się z kolejnym zadaniem, byliśmy w trakcie omawiania „Małego Księcia” Antoine de Saint-Exupery’ego. Wszystkim spodobała się historia o niezwykłym chłopcu i postanowiliśmy – niczym on – wyruszyć na poszukiwanie nowych… czytelników. Pomysł na scenariusz pt. „Nowe przygody Małego Księcia” podsunęła nam nasza polonistka. Zaczęliśmy się zastanawiać, z jakimi bohaterami literackimi mógłby się spotkać Książę, a potem szukaliśmy sposobów realizacji pomysłu. Pani zaproponowała słuchowisko, ale przekonaliśmy ją, że lepszy będzie film. Wprawdzie miała wątpliwości, czy poradzimy sobie z realizacją, ale obiecaliśmy, że damy radę.
Po przygotowaniu scenariusza i zgromadzeniu rekwizytów zaczęliśmy próby w bibliotece szkolnej, która miała być planem filmowym. Niestety, mała przestrzeń nie nadawała się do tego. Dzięki życzliwości pań z Biblioteki Publicznej w naszej miejscowości film nagrywaliśmy w tamtejszym budynku. Okazało się, że praca aktora nie jest taka łatwa, jak nam się wydawało. A to ktoś się przejęzyczył, zapomniał tekstu z wrażenia lub niepotrzebnie wszedł w kadr. W końcu film został nagrany, zmontowany i ruszyliśmy z kampanią czytelniczą.
W klasach IV-VI, po prezentacji naszego filmiku, został ogłoszony konkurs literacki „ Szukamy przyjaciela dla Małego Księcia”. Uczniowie mieli zaproponować bohatera literackiego, z którym mógłby zaprzyjaźnić się Książę oraz uzasadnić swój wybór. Informacje o zwycięzcach i najlepsze prace ukażą się na stronie naszej szkoły.
Później klasowe „mole książkowe” wybrały się na spotkanie z emerytami w celu międzypokoleniowej wymiany doświadczeń czytelniczych. W trakcie spotkania zostały zaprezentowane plakaty reklamujące nie tylko „Małego Księcia”, ale również inne książki, które cieszą się popularnością wśród współczesnej młodzieży. Seniorzy wspominali, po jakie lektury sięgali w naszym wieku oraz zdradzili, co czytają obecnie.
Następnie spotkaliśmy się z najmłodszymi uczniami. Przebrani za bohaterów z naszego filmiku, zachęcaliśmy dzieci z „zerówki” do czytania książek. Opowiadaliśmy o postaciach, w które wcieliliśmy się, a od dzieci dowiedzieliśmy się m.in., których bohaterów bajek lubią najbardziej i kto czyta im książki.
O naszych działaniach poinformowaliśmy innych, zamieszczając sprawozdanie na stronie szkoły.
Gimnazjalistom zaproponowaliśmy zabawę. Najpierw oglądali nasz film bez fonii, a później mieli za zadanie odgadnąć, z jakimi bohaterami spotkał się Mały Książę. Następnie w grupach przygotowywali podobne scenki z innymi postaciami z książek.
Nasz filmik zaprezentujemy jeszcze rodzicom w trakcie wywiadówki, a pani powiedziała, że będzie to pomoc dydaktyczna, którą wykorzysta w przyszłości.
Link do filmu:
https://drive.google.com/file/d/0Bz62mntRIXqeY2pST0ZWbC1jaW8/view?usp=sharing