Opis zadania: Na samym początku wybraliśmy trzy książki: „Antygona” Sofoklesa, „Komornicy” Władysława Orkana oraz „Więzień labiryntu” Jamesa Dashnera. W każdej pozycji znaleźliśmy fragment ciekawy, ale nie zdradzający fabuły. Książki zdecydowanie różniły się od siebie pod względem epok, w których działa się akcja. Do zdjęć dobraliśmy odpowiednie stroje, wybraliśmy odpowiednie miejsca i nadszedł czas na sesję zdjęciową. Bardzo staraliśmy się odwzorować emocje i ruchy, jednak aby uzyskać pożądany efekt, musieliśmy poświęcić dużo czasu. Niektórzy z nas przez dwie godziny zmuszeni byli pozować w koszulkach przy temperaturze 5 stopni, inni zostali pogrzebani żywcem! No, ale czego nie robi się dla dobrego zdjęcia…
Następnym etapem było promowanie naszych książek. Zdecydowaliśmy, że przygotujemy makiety miejsc, w których toczyła się akcja wybranych przez nas pozycji książkowych. Umieściliśmy na nich fragmenty wykorzystane do zdjęć. I był to strzał w dziesiątkę! Nasze makiety wzbudziły ogromne zainteresowanie wśród uczniów. Później przenieśliśmy je do biblioteki, do której zaprosiliśmy kilka klas. Przybliżyliśmy uczniom fabułę lektur, przeczytaliśmy fragmenty oraz gorąco zachęciliśmy do odwiedzania biblioteki, w której pojawiły się w tym roku setki nowych książek. Przy okazji przypomnieliśmy -zapomnianą niestety- twórczość naszego patrona- Władysława Orkana. Etap pierwszy uznajemy za udany!