Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Gimnazjum im. Władysława Orkana w Chabówce
Klasa 3. Chabówka Team
40 kapsli MN
1 miejsce na II etapie gry

W dzisiejszych czasach, gdzie dużo jest różnych gier, przede wszystkim komputerowych trudno jest odciągnąć i zainteresować młodzież czymś bardziej pożytecznym. Tym bardziej jesteśmy dumni, że nam się to udało. Z ręką na sercu, nasi młodsi koledzy polubili naszą grę. Czyż nie to było naszym celem? Wydaję nam się że tak.

Przyznamy, że nie było nam łatwo. Nie wiedzieliśmy jak zabrać się do tego zadania. Zastanawialiśmy się czy wykorzystać kilka lektur czy skupić się na jednej, nie wiedzieliśmy jaki typ gry wybrać… W końcu po długich przemyśleniach słowo się rzekło. Skupiamy się na lekturze ,, Kamienie na Szaniec’’ i wykorzystujemy wszystko co się da! Wymyśliliśmy, że grać będą mogły trzy osoby wcielający się w postać Alka, Rudego i Zośki. Chcieliśmy, by gra była ciekawa i by dużo zależało od sprytu i inteligencji graczy. Wykorzystaliśmy do tego proste gierki takie jak memory czy rozsypanki wyrazowe. A to tylko dwa przykłady z kilkudziesięciu! Wracając do gry, w piątkowy wieczór żeńska część ekipy spotkała się u jednej z nas w domu i zaczęłyśmy jakże ciężką pracę nad samą planszą. Zaczęłyśmy robić różnokolorowe pola i kiedy minęła godzina i skończyłyśmy, okazało się, że nam się te pola nie podobają i zaczęłyśmy od zera. Nie było łatwo, ale poradziłyśmy sobie z każdą przeciwnością losu. Plansza miała kolor ,,ecri’’. Postanowiłyśmy ją  trochę przyciemnić herbatą i przypalić jej boki  (właścicielka pokoju jeszcze nazajutrz ,,czuła naszą ciężką pracę’’). J Potem zaczęłyśmy przyklejać pola. Były one różnokolorowe utrzymane w ciemnych odcieniach, bo w zależności od tego na jakim gracz sie zatrzymał, to takie pytanie otrzymywał, o czym opowiemy jeszcze później. Na sam koniec narysowałyśmy kilka symboli związanych z lekturą, nakleiłyśmy podobizny głównych bohaterów   i plansza była gotowa! Efekt możecie Państwo zobaczyć poniżej. Z kolei pionki z klocków LEGO wykonał nasz kolega.  Idealnie skomponowały się z całością. Byliśmy zachwyceni efektami naszej pracy! Wróćmy teraz jednak do samej gry, której celem było uzbieranie jak największej liczby punktów, a wygrywał ten, który na mecie osiągnął najlepszy wynik ( niekoniecznie musiał pierwszy tam przyjść).

W całym naszym pomyśle chcieliśmy wykorzystać też tajemnicze zakamarki naszej ukochanej szkoły. Zaprowadziliśmy graczy na… strych, gdzie już czekała na nich niesamowita sceneria. Ubrani byli dodatkowo w wojskowe mundury i czapki więc mogli bez problemu cofnąć się w czasie do II wojny światowej. Efekty naszej ciężkiej pracy możecie Państwo obejrzeć poniżej w zamieszczonych zdjęciach i filmiku! Dziękujemy za uwagę. Pozdrawiamy z Chabówki!

Instrukcja gry!

  1. Masz przed sobą planszę wyjętą z II wojny światowej. Podoba Ci się? Mam nadzieję, że bardzo. Jak widzisz, gra przeznaczona jest dla trzech graczy. Razem z przyjaciółmi wcielasz się w postaci trzech głównych bohaterów książki pt. ,,Kamienie na Szaniec’’: Alka, Rudego i Zośkę.
  2. Gra składa się z dwóch części. Rozpocznij od pola z imieniem bohatera.
  3. W pierwszej, Twoim zadaniem jest zebranie jak największej liczby umiejętności ( charyzmy, siły i inteligencji ), poprzez odpowiednie rozwiązywanie zadań i łamigłówek, które czekają na Ciebie. Odpowiedzi znajdują się na odwrocie kartki z pytaniem lub zadaniem.
  4. Jak widzisz na planszy są trzy drogi, każda ma po 25 pól i każda należy do jednego z Was ( do bohaterów J). Pola mają inny kolor i kształt. Jest to spowodowane tym iż, w zależności od tego, na którym polu się zatrzymasz, masz szansę zyskać określoną umiejętność. A więc kolejno:

– pole zielone odpowiada charyzmie

– pole białe odpowiada sile

– pole brązowe odpowiada inteligencji

– pole z gazety odpowiada pytaniu, dzięki któremu możesz zdobyć życie

– pole tekturowe odpowiada pytaniu, dzięki któremu możesz zdobyć dodatkowe punkty

  1. Chwila, Chwila. Masz całkowitą rację. Nikt nic nie mówił o żadnych pytaniach. A więc, są ich dwa rodzaje. W jednym możesz zdobyć życie, potrzebne do następnej części gry, a w drugim z kolei punkty, które przydadzą Ci się na samy końcu gry.
  2. Druga część gry polega już właściwie na szczęściu i wykorzystaniu zdobytych przez Ciebie umiejętności. Tu będziesz tracił zdobyte wcześniej przez ciebie kartoniki, a Twoim zadaniem jest sprytne rozplanowanie, gdzie i jak każdego z nich użyć. Więc miej się na baczności!
  3. Wbrew pozorom gra nie kończy się gdy ktoś z was pierwszy przekroczy linię ,,Polska Zwycięży’’, gdyż nie liczy się miejsce, a punkty zdobyte przez Ciebie w czasie I etapu Na mecie Twoim ostatnim zadaniem będzie podliczenie punktów za utrzymane przy sobie kartoniki i pytania. A oto punktacja:

– charyzma – 2 punkty

– siła – 4 punkty

– inteligencja – 6 punktów

– pytania – życie – 5 punktów

– pytania na punkty – 1 punkt

  1. Jak widzisz musisz rozważnie dysponować swoimi siłami i pamiętaj!

Zachowaj otwarty umysł i niech szczęście Ci sprzyja! Powodzenia!

GIM_Chabówka_4 GIM_Chabówka_1 GIM_Chabówka_3 Gim_Chabówka_2

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt