Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Gimnazjum nr 10 w Zabrzu
Klasa 1, Gwardia Dumbledore'a
24 kapsle MN
Wyróżnienie na 2 etapie gry

 

Opis zadania

Szkoła, do której uczęszczamy, jest ogromna! Prawie jak Hogwarth! Pełno w niej zakamarków, schodów, dziwnych przejść, sal, z których wiele nie jest dla nas do tej pory dostępnych. Wciąż jeszcze oswajamy się z „nową” szkołą. Gdy przyszliśmy do niej we wrześniu, czuliśmy się jak bohaterowie przygód Harry’ego Pottera: nowi koledzy, nowi nauczyciele, wszystko nowe… i dziwne. Z radością przystąpiliśmy do gry. Nie lubimy nudy! Chcemy przeżywać przygody, a nie tylko o nich marzyć!

Stworzyliśmy grę, do której pomysł zaczerpnęliśmy z przygód Harry’ego Pottera J.K. Rowling – przygotowaliśmy Turniej magiczny o puchar Albusa Dumbledore’a. Powstały więc cztery drużyny, tak jak cztery są domy w Hogwarcie i przed nimi postawiliśmy zadania, w których należało wykazać się kreatywnością, bystrością umysłu i sprawnością fizyczną. Przed przystąpieniem do zabawy przygotowaliśmy smakołyki: „Bombonierki Lesera” i „Fasolki wszystkich smaków” opatrzone złotymi myślami profesora Dumbledore’a oraz magiczne różdżki, które miały wspomóc nasze działania.

W naszej szkole uczy się niemalże tysiąc uczniów, jednych lubimy bardziej, innych mniej, ale tak naprawdę niewielu z tej społeczności znamy. Gra, w której bierzemy udział, znacznie nas ośmieliła. Mogliśmy się pokazać społeczności szkolnej: zarówno rówieśnikom z gimnazjum, jak i tym starszym kolegom z liceum czy technikum oraz pracownikom szkoły. Wyposażeni w plakaty, hasła zachęcające do czytania książek, magiczne różdżki oraz magiczne słodycze staraliśmy się wejść do różnych sal, pokazać jak największej liczbie osób i zachęcić do czytania. Chcieliśmy, aby akcja związana z czytelnictwem, została zauważona przez innych. Szkoła nie jest taka straszna, a my – najmłodsi – potrafimy wiele!

Reguły gry

Turniej magiczny o puchar Albusa Dumbledore’a

W grze biorą udział cztery drużyny: Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw, Slytherin – co najmniej czteroosobowe, które uczestniczą w czterech konkurencjach:

1. Konkurs wiedzy o „Harrym Potterze” J.K.Rowling. (Każda grupa losuje 5 pytań, za każdą poprawną odpowiedź otrzymuje 2 punkty; maksymalnie można uzyskać 10 punktów)

2. Lot na magicznej miotle (Uczestnicy ustawiają się w czterech rogach kwadratu, a ich zadaniem jest w jak najkrótszym czasie pokonanie trasy na miotle od jednego punktu do następnego. Każdy z uczestników musi przebiec swoją prostą. Najwięcej punktów -8-otrzymuje ta drużyna, która przebiegnie kwadrat w najkrótszym czasie, kolejne punkty to 6, 4, 2)

3. Pogoń za złotym zniczem (Zadaniem uczestników jest złapanie „złotego znicza”, jednak jego złapanie utrudniać będą dwa „tłuczki”, które wyłapują poszczególnych uczestników z gry i zrzucają z pola. Zwycięska drużyna otrzymuje 10 punktów)

4. Wyszukiwanie Przyjaciół książek o Harrym Potterze (Zadaniem uczestników jest przygotowanie plakatu reklamującego ulubioną część przygód Harry’ego Pottera oraz hasła zachęcającego do czytania książek. Wyposażeni w te narzędzia oraz w magiczne różdżki i magiczne słodycze zespoły wyruszają na poszukiwanie Przyjaciół książek o Harrym Potterze. Każdy pozyskany sojusznik składa swój podpis na liście; każdy podpis to 0,5 punktu).

Wygrywa drużyna, która uzyska najwięcej punktów – zwycięska drużyna otrzymuje puchar Albusa Dumbledore’a.

Gim_Zabrze_Gwardia_Dumbledora_3 Gim_Zabrze_Gwardia_Dumbledora_2 Gim_Zabrze_Gwardia_Dumbledora_1

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt