Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Gimnazjum w Chojnowie
Klasa 3
24 kapsle MN
Wyróżnienie na 2 etapie gry

Działania podjęte w celu przeprowadzenia zadania 2

”Gry edukacyjne”

1. Uczniowie przygotowali quiz lekturowy, który miał na celu przypomnienie bohaterów i najważniejszych wątków poznanych lektur.

2. Uczniowie wzięli udział w ćwiczeniach stylistycznych, usprawniających pisanie instrukcji.

3. W grupach(2-4 osobowych) uczniowie wykonali gry z wybranych przez siebie lektur. W sumie w zespole „Chojnowianie” powstało 12 gier planszowych i jeden zestaw kart do gry. Gry otrzymały kolejno tytuły:

  • na podstawie „Starego człowieka i morza” E. Hemingway’a – „Rybobiznes”, „Stary człowiek i morze”, „Karty lekturowe”;
  • na podstawie „Małego Księcia” A. de Saint Exupery’ego- „Droga do miłości”, „W drogę po przygodę”, „Mały Książę i planety”, „Droga do gwiazd”, „Ciekawa galaktyka”;
  • na podstawie „Latarnika” H. Sienkiewicza- „Latarnik”;
  • na podstawie „ Skąpca” Moliera- „Góra złota”;
  • na podstawie „Krzyżaków” H. Sienkiewicza- „Poszukiwania Danusi”, „Misja specjalna”.

Każda gra jest kompletna. Zawiera m.in.  planszę, instrukcję, karty pytań i odpowiedzi, żetony, banknoty, figury, pionki, kostki.

4. Zespół klasowy na godzinie wychowawczej zaprezentował swoje prace i przeprowadził „Lekturowe rozgrywki”, wybierając tym samym grę, która jest najciekawszą i najlepszą powtórką lekturową.

5. Uczniowie zorganizowali „Maraton gier”. W bibliotece szkolnej przygotowali stoliki gier i zaprosili do uczestnictwa w zabawie koleżanki i kolegów z klas młodszych. 4-osobowe drużyny rozgrywały po kolei wszystkie gry.

6. Uczestnicy maratonu po skończonych rozgrywkach wypełniali kartę ewaluacyjną projektu, oceniając w skali od 1 do 5 estetykę wykonania, pomysłowość reguł i „lekturową zawartość”.

W kategorii najładniejsza gra wygrały „Poszukiwania Danusi”.

Najciekawszą i najbardziej emocjonującą grą w opinii uczniów został „Rybobiznes”.

Najlepszą powtórką lekturową, wymagającą znajomości  książki  okazał się „Latarnik” .

7. Przez kolejny tydzień gry były dostępne w bibliotece szkolnej dla wszystkich ciekawych przygody z lekturą. Opiekunowie  klas wypożyczali gry na godziny wychowawcze.

8. Materiał zdjęciowy z podjętych działań zaprezentowano na holu szkoły w kąciku czytelniczym.

Gim 1 Chojnów_Chojnowianie_6 Gim 1 Chojnów_Chojnowianie_3 Gim 1 Chojnów_Chojnowianie_4 Gim 1 Chojnów_Chojnowianie_1 Gim 1 Chojnów_Chojnowianie_2 Gim 1 Chojnów_Chojnowianie_5

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt