Kiedy przeczytaliśmy treść drugiego zadania wydało się nam ono twórcze. Długo zastanawialiśmy się jakie utwory wybrać. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na połączenie „Dziadów” cz. II i „Balladyny, ponieważ w tym roku szkolnym przerabialiśmy obia teksty i w ten sposób utrwaliliśmy wiadomości o nich. Praca przebiegała etapami: najpierw każdy z uczniów naszej klasy w ramach zadania domowego miał napisać swoją wersję dramatu, kiedy to na obrzędzie dziadów pojawia się duch Balladyny. Po przeczytaniu wszystkich prac, wybraliśmy kilka najlepszych (a naprawdę poziom był wysoki) i na ich podstawie stworzyliśmy jedną wersję.
W następnej kolejności zastanowiliśmy się jak dokonać promocji owocu naszej pracy. Skoro stworzyliśmy dramat to aż prosiło się, aby go zaprezentować jako krótkie przedstawienie teatralne. Niestety na naszą niekorzyść działał czas i inne zobowiązania, np. organizacja Dnia Języka Ojczystego. Postanowiliśmy więc stworzyć coś na wzór gazetki o życiu naszej wioski pt. „Wiadomości Pamiątkowskie”, tak, jakby dziady odbyły się niedawno. Wydrukowane egzemplarze wręczaliśmy mieszkańcom naszej wsi w różnych miejscach: sklepie, przychodni lekarskiej, przechodniom spotkanym na ulicy oraz rodzicom podczas „drzwi otwartych” w naszej szkole. Dodatkowo uczniowie klasy III gimnazjum zapoznali się z tekstem dramatu i na jego podstawie mieli wskazać elementy tego rodzaju literackiego oraz cechy artykułu prasowego (wszystko w ramach powtórki przed egzaminem gimnazjalnym). Myślimy, że naszą akcją wzbudziliśmy zainteresowanie osób z naszych okolic i pokazaliśmy, że literaturą można się bawić.
Treść dramatu umieszczamy na dole sprawozdania.
Gimnazjum w Pamiątkowie
Klasa 2, Pamiątkowskie Książkozaury
24 kapsle Między nami
wyróżnienie za drugie zadanie