Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Łążynie
Klasa 4, Elipaka
14 kapsli Między nami
wyróżnienie za 1 zadanie

Opis zadania

Kiedy poznaliśmy treść pierwszego zadania naszej pierwszej gry czytelniczej byliśmy bardzo podekscytowani. Udział w przedsięwzięciu na skalę ogólnopolską to dla nas wielkie wyzwanie. Wszak dopiero rozpoczynamy drugi etap edukacji szkolnej i wszystko dla nas jest nowe, nie tylko nauczyciele i wymagania, ale dla wielu z nas również i szkoła, i koledzy. Jednak z właściwą sobie energią rozpoczęliśmy przygotowania do działań konkursowych.

  1. Po pierwsze musieliśmy sobie odpowiedzieć na pytanie „co to jest żywy obraz” ? Przeglądaliśmy więc strony internetowe i podpatrywaliśmy, jak to rozumieją dzieci i ich nauczyciele z innych szkół. Były to najczęściej fotografie przedstawiające dzieci przebrane za postacie namalowane kiedyś przez słynnych malarzy. Potem konfrontowaliśmy te fotografie z reprodukcjami , było to bardzo interesujące, bo lubimy oglądać obrazki. Ale przecież… nie o to chodzi w konkursie czytelniczym!
  2. Po drugie musieliśmy podjąć bardzo ważną decyzję – jaką książkę wybrać do pokazywania ? Mamy w klasie prawdziwych „pożeraczy książek”, ale mamy też takich, którzy nie czytają nawet własnych notatek. A ponieważ zależało nam bardzo, aby w projekt zaangażowała się cała klasa, wybraliśmy naszą lekturę, książkę, która nas zauroczyła i bardzo rozbawiła – „Akademię pana Kleksa” Jana Brzechwy. Po długich dyskusjach zdecydowaliśmy się pokazać scenę z rozdziału „Historia o księżycowych ludziach”, w której rozzłoszczony Alojzy zamierza zepsuć panu Kleksowi wykład o Lunnach i jego spotkanie z przedstawicielami innych bajek.
  3. Przez dłuższy czas przygotowywaliśmy się do występu. Gromadziliśmy stroje, rekwizyty, planowaliśmy nasz żywy obraz (co chyba było najtrudniejsze !). Powstało naprawdę wiele zdjęć w różnych konfiguracjach i w różnych szkolnych pomieszczeniach.. Zdjęcia te pojawiały się na naszym szkolnym „telewizorku”. Chcieliśmy w ten sposób zainteresować naszych młodszych kolegów tą niezwykłą książką i pokazać, jaka może być inspirująca.
  4. Na szkolnym holu przez 2 tygodnie wisiały duże plakaty przedstawiające głównego bohatera książki J. Brzechwy, które wzbudzały spore zainteresowanie,( szczególnie brak oka pana Kleksa !).
  5. Dzień 25 listopada był dniem szczególnym dla uczniów naszej szkoły, nie tylko z powodu przypadającego Święta Pluszowego Misia, ale również ogłoszonego przez nas Dnia Akademii pana Kleksa. Był to finał naszej akcji czytelniczej. Przez cały poprzedzający ten dzień tydzień uczniowie klas IV – VI oraz nauczyciele czytali młodszym klasom (0 -III) fragmenty książki, rozmawiali z nimi o niej. Zaś w piątek 25 listopada ogłosiliśmy konkurs między klasowy na zgromadzenie jak największej ilości przedmiotów kojarzących się z „Akademią pana Kleksa”. Wygrała zerówka (64 gadżety !). Tego samego dnia przeprowadzono we współpracy z biblioteką szkolną konkurs wiedzy o „Akademii pana Kleksa”. W konkursie wzięło udział 5 drużyn składających się częściowo z uczniów klasy IV i III. Rywalizacja była zacięta. Po ogłoszeniu wyników i rozdaniu nagród od zaprzyjaźnionych sponsorów, zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie pod portretami pana Kleksa.

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt