Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Szkoła Podstawowa im. mjr. H. Sucharskiego w Sochocinie
Klasa 6, SZALONA SZESNASTKA
24 kapsle MN
Wyróżnienie na 2 etapie gry

Uczniowie z klasy VIb zostali podzieleni na 4 czteroosobowe grupy. Zastanawiali się jakie mogą przygotować gry, jakie one maja być, może typowe planszówki, a może karty, a może coś nowego, oryginalnego. Każda grupa opracowywała własną grę wg własnego pomysłu, upodobań, zainteresowań. Przeważały jednak gry planszowe, dotyczyły książek, wątków, bohaterów doskonale znanych. Nagle pojawił się Staś Tarkowski, Pinokio, Mikołajek… I najważniejsze, wszystkie gry były wykonane samodzielnie, bez pomocy dorosłych, rodzeństwa. W stu procentach samodzielnie.

Każda grupa rozpoczęła pracę od opracowania reguł gry/instrukcji. Następnie szóstoklasiści zaprojektowali i wykonali poszczególne elementy, plansze, karty z pytaniami, nawet pionki i kostki zostały zrobione własnymi rękami.

Ocenie atrakcyjności poddane zostały wszystkie prace. Ekspertami zostali uczniowie klasy Va. Jednogłośnie uznali, że najciekawszą grą była praca zatytułowana: „W świecie literatury”. Gra okazała się niezwykle wciągająca i pouczająca. Piątoklasistom spodobała się również gra pt.”Książkopoli”, przygotowana przez grupę chłopców. Pomysł był ciekawy, zakładał kupowanie oraz sprzedawanie książek.

Szalona Szesnastka zadbała także o wystrój sali lekcyjnej. Na kilka godzin uczniowie zamienili ją w JASKINIĘ CZYTELNICZEGO HAZARDU. Zabrzmiało złowrogo. Jednak spokojnie. Nie był to hazard, który może nas zaprowadzić nad krawędź przepaści. To nie były przecież gry pieniężne i o wygranej nie decydował czynnik losowy. Wygraną zapewniała wiedza, a dokładniej znajomość przeczytanych książek.

Młodzi gracze mogli liczyć na wsparcie i pomoc profesjonalnej grupy „krupierów”. „Personel kasyna” elegancko ubrany wspierał piątoklasistów i pomagał w przejściu kolejnych etapów gier. Wszyscy czuli się świetnie, spędzili czas na przyjemnej zabawie. Sukces przedsięwzięcia sprawił, że do zabawy zostaną zaproszone kolejne klasy. Świetna zabawa jest gwarantowana.

Reguły gry

Gra pt: „W świecie literatury”

Cel gry:

Zdobycie jak największej ilości punktów, czyli miniaturowych książek. Wykazanie się wiedzą ze znajomości literatury dla dzieci i młodzieży.

W zestawie:

– plansza

– 4 pionki w kształcie kwiatów

– 1 duża sześcienna kostka

– małe papierowe książki

– karty z pytaniami

– karta odpowiedzi

– instrukcja

 

Przygotować:

– urządzenie odmierzające czas (np. stoper )

– specjalną nagrodę, czyli cukierki (nie są niezbędne)

 

Rozgrywka:

Przed rozpoczęciem gry należy rozłożyć papierowe książki na kolorowych polach (różniących się od innych pól). W szałasie\szafie trzeba umieścić cukierki. Gracze ustawiają swoje pionki na polu „START”. Grę zaczyna osoba, na którą wskaże igła magicznego kompasu, który jest w rogu planszy.

Uczestnicy gry rzucają kością dołączoną do zestawu. Liczba wyrzuconych oczek wskazuje, o ile poruszy się pionek gracza do przodu. Jeśli gracz stanie na żółtym polu, inny gracz odczytuje mu pytanie z karty z pytaniami. Jeżeli odpowie poprawnie – dostaje 1 punkt (czyli papierową książkę), jeśli odpowie błędnie – nie otrzymuje punktu i traci jedną kolejkę, a książeczka zostaje na swoim polu i teraz inny gracz ma szansę ją zdobyć.

Sytuacja się powtórzy, gdy grasz ustanie na polu z kropkami, czyli udzielając poprawną odpowiedź, zdobywa punkt/książkę oraz uzyskuje dodatkowo 2 pola do przodu. Gracz ma 12 sekund na udzielenie odpowiedzi. Odpowiedzi w razie wątpliwości można sprawdzić na karcie odpowiedzi dołączonej do gry.

Gdy gracz stanie na polu z diamencikiem/prezentem, nie ma możliwości zdobycia punktu/książki, tylko przesuwa się o 1 dodatkowe pole do przodu.

Gra kończy się na mecie, w miejscu, gdzie znajduje się szałas\szafa. Gracz, który jako pierwszy dotrze do mety otrzymuję dodatkowe 3 punkty oraz cukierka, a gracz, który dotrze jako drugi dostaje 1 punkt, pozostali gracze nie otrzymują punktów.

Ostatecznie zwycięża gracz, który zgromadzi największą ilość punktów za zdobyte książki oraz dotarcie do mety.

SP_Sochocin_Szalona_Szesnastka_6 SP_Sochocin_Szalona_Szesnastka_3 SP_Sochocin_Szalona_Szesnastka_4 SP_Sochocin_Szalona_Szesnastka_2 SP_Sochocin_Szalona_Szesnastka_1 SP_Sochocin_Szalona_Szesnastka_5

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt