Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
Szkoła Podstawowa w Jaworzynie Śląskiej
Klasa 5, Słowopijcy
24 kapsle MN
Wyróżnienie na 2 etapie gry

W naszej szkole zaproponowaliśmy uczniom tydzień gier. Założony w tamtym roku Klub Gier Planszowych przejął organizacje przedsięwzięcia. Poszczególne klasy tworzyły gry a następnie przekazywały je innym zespołom do rozgrywek. Każda grupa mogła zmagać się w różnych zadaniach. Uczniowie stworzyli gry do następujących lektur : „Charlie i fabryka czekolady”, „Chłopcy z Placu Broni”, „Mitologia”. Były gry planszowe, karty tematyczne, zgaduj-zgadula. Każda gra wykorzystywała wiedze ze znajomości danej lektury. Drużyny grały i typowały zwycięzców. Następnie  najlepsi mogli zmierzyć się grając w rozgrywce finałowej. Tydzień gier dostarczył uczniom wiele zabawy.

Reguły gry były różnorodne . Prezentujemy tylko jedną wzorowaną na Wielkim Zakładzie.

„Charlie i fabryka czekolady” -zakład o wielka stawkę

Uczestnicy dzielą się na co najmniej dwuosobowe drużyny. Każda z drużyn wybiera kolor pionka i zakładowy żeton o identycznej barwie. Po rozłożeniu planszy, ułożeniu wszystkich elementów na swoich miejscach oraz ustaleniu kolejki rozpoczynamy grę pełną ryzykownych decyzji, zakręconych zadań i sporej dawki humoru. Gracz rozpoczynający swoją turę zaczyna od nominacji gracza wykonującego zadanie i wyboru zadania. Zanim zadanie zostanie przeczytane, nominujący obstawia swoim żetonem, o ile pól się on poruszy, w razie porażki przeciwnika. Kolejnymi czynnościami jest przeczytanie reguł zadania i wykonanie tego wyzwania przez nominowanego. Zaliczone zadanie przybliża pionek drużyny do pola META gracza nominowanego, o tyle pól o ile toczył się zakład. Nie wykonanie zadania poprawnie, czyni gracza wybierającego wygranym zakładu i przesuwa swój pionek o ustaloną przez siebie stawkę. Kolejne tury nieco ograniczają wybór wyzwań dla swoich planszówkowych wrogów, ponieważ kolejne zadania będą dotyczyły symbolu, na którym stoi pionek. Zwycięża drużyna, która dotrze jako pierwsza do mety. Wszystkie wyzwania są rozłożone na 3 kategorię :

Twórcze- Ten typ zadań wymaga od uczestników zdolności plastycznych. W tego typu wyzwaniach zawodnicy będą rysowali lub lepili z plasteliny różne przedmioty w taki sposób, by przyjaciele z drużyny odgadli i wygrali zakład.

Ruchowe- Tutaj gracze będą m.in. się poruszać, stać na jednej nodze, bawić się w pokazywane kalambury, lub teatrzyk kukiełkowy, czyli kalambury pokazywane drugą osobą. Słowne- Tutaj trzeba pochwalić się wiedzą ze znajomości lektury „Charlie i fabryka czekolady”, pograć w skojarzenia, układać zagadki dotyczące wymaganego hasła.

SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_7 SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_3 SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_6 SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_4 SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_2 SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_1 SP_Jaworzyna śląska_Słowopijacy_5

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt