Opis zadania
Trzecie zadanie była trudne i zarazem bardzo przyjemne w realizacji, ale wymagało dużo wysiłku i zaangażowania ze strony uczniów. Najpierw wybraliśmy się do biblioteki w poszukiwaniu książki napisanej w XXI w. – odwiedziliśmy wspólnie dwie biblioteki – szkolną i gminną. Zupełnie nie wiedzieliśmy co wybrać, bo chcieliśmy, żeby to była ciekawa książka. I w końcu jeden z uczniów zaczął opowiadać, że przeczytał ostatni świetną książkę Brendona Mull „Baśniobór”. Początkowo byliśmy nastawieni niezbyt optymistycznie, ale ten uczeń opowiadał z takim zaciekawieniem, że zdecydowaliśmy, że to będzie właśnie ten nasz wybór.
Kolejnym etapem było mozolne przygotowywanie tekstu, zachęty skierowanej do odbiorcy w przyszłości.
Postanowiliśmy, że nagramy nasze słowa i trochę zwizualizujemy odpowiednimi kostiumami, przebraniami.
Po wielu przemyśleniach napisaliśmy tekst i dokonaliśmy poprawek.
Mieliśmy duży problem z wyborem kapsuły czasu i jej miejsca przechowywania dla przyszłych czytelników. Po wielu dyskusjach ustaliliśmy, że nasza kapsuła czasu to będzie skrzyneczka wykonana przez nas z drewna z napisem kl. VIb. Przy jej wykonywaniu było dużo zabawy i okazało się, że dziewczynki nawet lepiej radzą sobie z młotkiem i wbijaniem gwoździ.
Ostatni element naszej zabawy to ukrycie skrzyneczki z nośnikiem informacji w dziurze w drzewie. Przy tej okazji powstał świetny materiał filmowy i zdjęcia.
Nasz film zawiera zachętę skierowaną do czytelnika w przyszłości (ok.2,50 min.), żeby przeczytał wskazaną przez nas książkę, ale również budowę kapsuły czasu i miejsce jej ukrycia.
Piszę to po raz kolejny, ale jestem dumna z tego jak moi uczniowie rozwiązywali i pokonywali kolejne etapy w Grze czytelniczej. Cieszę się, że mogłam wspólnie z moimi uczniami w niej uczestniczyć!
Tym bardziej, że uczniom sprawiło to dużo satysfakcji i mogli wykazać się kreatywnością.
Szkoła Podstawowa w Kamienicy Polskiej
Klasa 6b, Przyjaciele książek
38 kapsli MN
wyróżnienie za 3 zadanie