Realizacja pierwszego zadania dostarczyła uczniom wiele frajdy, dlatego z niecierpliwością oczekiwali na następne. Tuż po poznaniu drugiego, na moment zapadła niezręczna chwila milczenia. Na twarzach pojawiła się niepewność i zaciekawienie: co to jest? Skorzystaliśmy z Wikipedii, by poznać znaczenie tego słowa. Żeby zrozumieć istotę mashupu, wspólnie szukaliśmy przykładów z różnych dziedzin życia, m.in: mapki Google, reklamy, muzyki, teatru. Ponieważ uczniowie ostatnio uczestniczyli w przedstawieniu Boskie poczucie humoru, czyli opowieści biblijne przygotowane i zaprezentowane przez Teatr Młodego Widza z Wolimierza, [które również podali jako przykład mashupu], postanowili, że przygotują własne przedstawienie. Od razu przystąpili do działania. Uczniowie pracowali metodą projektu, etapami realizując w danym terminie kolejne punkty planu pracy. Pierwszy krok polegał na tym, że wybierali z przeczytanej książki postaci, wydarzenia, które miały posłużyć jako fundament pod fabułę. Po intensywnej burzy mózgów zaproponowali, że będą to bohaterowie Harrego Pottera i Cwaniaczek z książki Jeffa Kinneya Dziennik cwaniaczka. Drugi krok, polegał na osadzeniu bohaterów w wymyślonych wydarzeniach. Pomysłów było tyle, ilu było uczniów. Po burzliwej dyskusji zgłosiły się dwie uczennice, które postanowiły napisać scenariusz, wykorzystując pomysły swoich kolegów. Po feriach uczniowie podzielili się rolami. Każdy był odpowiedzialny za przygotowanie kostiumu, rekwizytów i elementów scenografii. Przygotowania zwiastowały więcej pracy niż zabawy. Jak się jednak okazało – pracy bardzo przyjemnej, kreatywnej i ogromnie wartościowej. Efekty swojej pracy uczniowie pokazali 24 lutego. Na przygotowane spektakle [również te stworzone przez uczniów klasy V i VI, którzy także biorą udział w grze Między nami czytelnikami] zaprosiliśmy koleżanki i kolegów z klas I – III. Pokazaliśmy, że książka może być źródłem dobrej zabawy, może inspirować do tworzenia własnych opowieści.
Po przedstawieniu młodzi widzowie zostali poproszeni o podzielenie się swoimi wrażeniami w formie ilustracji [prace zostały wyeksponowane na szkolnej gazetce Galeria młodych talentów].
Dodatkowo na lekcji plastyki Czwartusie wykonali ilustracje, promujące książki, które zainspirowały ich do przygotowania przedstawienia.