Realizacja pierwszego zadania dostarczyła uczniom wiele frajdy, dlatego z niecierpliwością oczekiwali na następne. Z zaciekawieniem wsłuchiwali się, kiedy wyjaśniałam na czym polega mashup. Wspólnie podawaliśmy przykłady z różnych dziedzin życia. Najczęściej były to przykłady z muzyki, przedstawień teatralnych, ale także reklam w telewizji. Kością niezgody była forma w jakiej przedstawimy swój pomysł. Chciałam zaktywizować wszystkich uczniów tej klasy, dlatego zaproponowałam przygotowanie przedstawienia. Jako przykład mashupu przypomniałam im spektakl Boskie poczucie humoru, czyli opowieści biblijne przygotowany i zaprezentowany przez Teatr Młodego Widza z Wolimierza, w którym ostatnio uczestniczyli. Stwierdzili, że będzie to najlepsze rozwiązanie. Uczniowie mieli świadomość, że czeka ich mnóstwo pracy, dlatego od razu przystąpili do działania. Drogą losowania klasa została podzielona na dwa, ośmioosobowe zespoły. Wszyscy pracowali metodą projektu, etapami realizując w danym terminie kolejne punkty planu pracy. Pierwszy krok polegał na tym, że wybierali z przeczytanej książki postaci, wydarzenia, które miały posłużyć jako fundament pod fabułę. Po intensywnej burzy mózgów – I grupa wybrała motywy z Ani z Zielonego Wzgórza Lucy Maud Montgomery i W pustyni i w puszczy H. Sienkiewicza; II grupa postanowiła skorzystać z książki Paulette Bourgeois o Franklinie, Lary Bergen Zośka Bohaterka i Peyo Smerfy. Drugi krok, polegał na osadzeniu bohaterów w wymyślonych wydarzeniach. Po burzliwej dyskusji w każdej grupie wybrano osoby odpowiedzialne za napisanie scenariusza, na podstawie pomysłów swoich kolegów. Po feriach uczniowie podzielili się rolami. Każdy był odpowiedzialny za przygotowanie kostiumu, rekwizytów i elementów scenografii. Przygotowania zwiastowały więcej pracy niż zabawy. Jak się jednak okazało – pracy bardzo przyjemnej, kreatywnej i ogromnie wartościowej. Efekty swojej pracy uczniowie pokazali 24 lutego. Na przygotowane spektakle [również te stworzone przez uczniów klasy IV i VI, którzy także biorą udział w grze Między nami czytelnikami] zaprosiliśmy koleżanki i kolegów z klas I – III. Pokazaliśmy, że książka może być źródłem dobrej zabawy, może inspirować do tworzenia własnych opowieści.
Po przedstawieniu młodzi widzowie zostali poproszeni o podzielenie się swoimi wrażeniami w formie ilustracji [prace zostały wyeksponowane na szkolnej gazetce Galeria młodych talentów].
Dodatkowo na lekcji plastyki Piątusie wykonali ilustracje, promujące książki, które zainspirowały ich do przygotowania przedstawienia.