Opis zadania: Realizacja 3. zadania, czyli zrobienie kapsuły czasu, okazała się dla uczniów wyzwaniem, ale ostatecznie dała im poczucie satysfakcji. Nie było łatwo wybrać tę jedną jedyną, najważniejszą książkę. Szóstoklasiści postanowili wybrać powieść opowiadającą o życiu młodych ludzi, która w szczególny sposób utkwiła im w pamięci. Zasięgali opinii rodziców, dziadków, znajomych itd. Okazało się, że pytani najczęściej wymieniali powieści autorstwa Małgorzaty Musierowicz, należące do serii zwanej Jeżycjadą. Niestety nie dało się określić, który z tomów cieszy się największą popularnością, ponieważ większość wielbicielek twórczości tej autorki, przeczytawszy jeden z nich, sięgała po kolejny. Ostatecznie uczniowie postanowili zachęcić osoby żyjące za sto lub więcej lat do czytania „Wnuczki do orzechów”. Stwierdzili, że po jej lekturze, czytelnicy z przyszłości będą chcieli poznać dalsze i wcześniejsze losy rodziny Borejków.
Po przeczytaniu powieści i omówieniu jej treści uczniowie w grupach i indywidualnie zbierali materiały biograficzne na temat pisarki. Następnie prezentowali rezultaty swoich poszukiwań. Przygotowali plakaty oraz prace pisemne. Zorganizowali w szkole wystawę prac i plakatów poświęconych życiu i twórczości autorki „Wnuczki…”. Potem jedna z grup zrobiła prezentację multimedialną przybliżającą sylwetkę i osiągnięcia M. Musierowicz. Uczniowie wykonali też projekt okładek na temat: Jak wyobrażasz sobie kolejne tomy Jeżycjady? Uczniowie napisali również list do pani Małgorzaty Musierowicz, w którym wyjaśnili cele gry oraz poprosili o napisanie kilku słów do czytelników z przyszłości. Następnie szóstoklasiści zaczęli wykonywać kapsułę, szukali materiałów, dzięki którym zabezpieczyli książkę i zachętki przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych i wilgoci. Szóstoklasiści wykonali 3 zachętki. Pierwsza z nich miała formę listu do osób, które odkopią kapsułę, dwie kolejne miały postać filmów nagranych na płycie DVD. Następnie uczniowie wybrali fragmenty książki, które zawierały uniwersalne przesłanie. W piątek, 19 maja przeprowadzili w szkole dla klas I-VI popularyzującą twórczość pisarki z Poznania akcję, podczas której zachęcali wszystkich do przeczytania „Wnuczki do orzechów”. W środę, 24 maja 2017 r. w Gminnej Bibliotece Publicznej w Sieroszewicach zorganizowali spotkanie nauczycieli oraz uczniów z sześciu szkół gminy Sieroszewice. Na spotkanie przybyli również przedstawiciele władz gminy, GZEASiP oraz mediów. Celem imprezy była popularyzacja twórczości jednej z najbardziej znanych polskich autorek dla dzieci i młodzieży. Szóstoklasiści w obecności przybyłych na spotkanie osób posadzili w pobliskim parku drzewo nazwane za zgodą pisarki: „Dębem Małgorzaty Musierowicz”, a także zakopali kapsułę czasu, w której umieścili powieść „Wnuczka do orzechów”, list autorki Jeżycjady skierowany do dzieci z przyszłości oraz zachętki w formie listu oraz dwóch filmów zachęcających do przeczytania książki oraz zdjęcie i informacje o klasie. Podczas imprezy w bibliotece uczniowie klasy szóstej przybliżyli zebranym sylwetkę, osiągnięcia oraz twórczość M. Musierowicz, a następnie odczytali listy napisane przez autorkę Jeżycjady. Jeden skierowany do dzieci, które otworzą za sto lat kapsułę czasu, a drugi do uczniów obecnych na uroczystości. Szóstoklasiści przedstawili również gościom biblioteki nagrane przez siebie filmy oraz odczytali fragmenty utworów poznańskiej pisarki.
Udział w grze Między nami czytelnikami okazał się dla „Asów z szóstej klasy” niezwykłą przygodą z literaturą, podczas której w innowacyjny sposób pracowali nad tekstem oraz kształcili umiejętności polonistyczne i interpersonalne. Praca w grupie zintegrowała zespół klasowy. Sukcesem naszej grupy po poprzedniej edycji było to, że w tym roku do zabawy przystąpiły też inne klasy z naszej szkoły. Mamy nadzieję, że dzięki spotkaniu w gminnej bibliotece rozpropagowaliśmy grę wśród uczniów innych szkół, gdyż bardzo podobały się im nasze działania.