Tym razem nie zastanawialiśmy się zbyt długo nad tym, co zrobić. Akurat rozmawialiśmy na lekcji na temat dobra i zła. Ktoś powiedział: „a może by tak pokazać dobro i zło w książkach?”. Ale jak do tego podejść? Tu zaczęły się schody. W końcu ustaliliśmy, że wybierzemy kilka dobrych i złych postaci z literatury i stoczą one bitwę na słowa. Jednak wybór nie był prosty. Udało nam się jednak wybrać. W naszym mashupie znaleźli się: Harry Potter i Voldemort, Kapitan Hak i Wendy, pan Kleks i Filip Golarz, Old Shatterhand i Tokvi-Kava,Lis i Błękitna Wróżka, Aslan i Biała Czarownica, Gandalf i Sauron, Wiedźmin i demon, Książę Mgły i Alicia Carver, Mio i rycerz Kato oraz Tengil i Sofia. Teraz musieliśmy znależć odpowiednie teksty. To nie było już takie proste i zajęło nam sporo czasu. Musiały być ogólne, ponadczasowe, a w niektórych książkach trudno je było odszukać. W końcu udało się i powstał scenariusz bitwy na słowa. Ale wydał się nam zbyt ubogi, więc postanowiliśmy wzbogacić go. Dodaliśmy rządzącą światem książek Wyobraźnię, która miała budzić do życia kolejne postacie. Uznaliśmy, że dobrze byloby jakoś zaznaczyć to, że bez niej ich w zasadzie nie ma. Zdecydowaliśmy się na przykrycie ich. Użyliśmy do tego białej i czarnej folii. Ci, którzy uosabiali zło, mieli znacznie gorzej, bo ich folia miała straszny zapach. Poświęcili się jednak dla dobra projektu. Jednak i to wydało nam się trochę za mało, dodaliśmy więc piosenki. Z ułożeniem tekstu mieliśmy problem, ale jakoś po wielu godzinach tworzenia powstały trzy (w tym jedna rapowana). Teraz tylko część z nas musiała nauczyć się śpiewać. Gdy i to się jakoś udało, rozpoczęły się próby. Niektórzy mieli problem z zapamiętaniem swojego tekstu, bo prozy trudniej się uczy. Jednak nawet uczniom z dysleksją udało się. Niestety, w ostatniej chwili musieliśmy wymienić aktora, bo choroba wygrała. Na nauczenie się roli miał zaledwie kilka godzin. Ale dał radę.
Pozostała jeszcze sprawa dekoracji. Postanowiliśmy zrobić czarno – biąłą scenę. Wykorzystaliśmy bibułę i folię. Nie było łatwo przyczepić ją pod sufitem, ale w końcu udało się. Można było przedstawić efekty naszej pracy.
Na premierę naszego mini spektaklu zaprosiliśmy uczniów biorących udział w zajęciach kółka teatralnego. Po obejrzeniu odpowiadali oni na zadawane przez nas pytania. W nagrodę otrzymywali słodycze. Trzeba przyznać, że właściwie rozpoznali większość postaci, które pojawiły się na scenie. Sporo też wiedzieli na temat książek, z których pochodzą.
To była świetna zabawa, ale nie tylko. Wszyscy uczniowie byli zaangażowani w tworzenie dialogów, więc wszyscy musieli zaglądać do książek – niektorzy niezbyt chętnie, ale robili to. Cała klasa czytała!
Szkoła Podstawowa w Trąbkach Wielkich
Klasa 6a, Łobuziaki
24 kapsle Między nami
wyróżnienie za drugie zadanie