Opis zadania
Z niecierpliwością czekaliśmy na kolejne zadanie, które nas niezwykle zaskoczyło. Starym zwyczajem rozpoczęliśmy od burzy mózgów! Pomysłów na kapsułę, miejsce jej ukrycia oraz zachętki było mnóstwo! W końcu wybraliśmy i zabraliśmy się do pracy. Nasze pomysły okazały się bardzo pracochłonne, ponieważ postanowiliśmy wykonać zachęty w formie animacji poklatkowej. Podzieliliśmy się na grupy i zaczęliśmy tworzyć. Najpierw powstała kapsuła czasu, list do przyszłych pokoleń i propozycje książek. Wybraliśmy trzy zachętki – „Za niebieskimi drzwiami” Marcina Szczygielskiego, „Oskar i pani Różą” Érica-Emmanuela Schmitta, „Baśniobór” Brandona Mulla. Dlaczego właśnie takie propozycje? Są to książki, które opowiadają o naszych rówieśnikach, ich problemach, marzeniach i przyjaźniach. A co najważniejsze, każda z nich niesie uniwersalne przesłanie dla wszystkich, dotyczące kruchości ludzkiej egzystencji. Może dzięki nim przyszłe pokolenia będą mogły poznać nas lepiej. Długo zastanawialiśmy się, jak mogą nasz przekaz odebrać przyszłe pokolenia. I w tym miejscu postanowiliśmy pójść o krok dalej. Oprócz kapsuły i zachętek przedstawiamy prawdopodobną, wyobrażoną przez nas reakcję naszych rówieśników za 500 lat w formie reportażu o odnalezieniu kapsuły czasu.
Po nakręceniu materiału filmowego i montażu, opublikowaliśmy film na facebooku, na stronie szkoły, na YouTube. W ramach promocji czytelnictwa uczniowie, rodzice i nauczyciele naszej szkoły oglądali film, będący wyobrażeniem odkrycia kapsuły czasu i zachęcający do przeczytania proponowanych tytułów.
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół nr 2 w Pile
Klasa 5d, JADWIŻYŃSKIE DELFY
46 kapsli Między nami
2 miejsce za trzecie zadanie