Menu

Przeskocz do treści
  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 w Jadwiżynie
Klasa 4, JADWIŻYŃSKIE DELFY
28 kapsli MN
2 miejsce na II etapie gry

Czwartoklasiści odnaleźli tajemne przejście do Narnii !

Z zapałem wykonaliśmy kolejne zadanie projektu – Między nami czytelnikami, ponieważ bardzo lubimy czytać i podejmować różne działania, nie mieliśmy problemu z realizacją kolejnego wyzwania. Po intensywnej burzy mózgów powstał projekt gry planszowo – podłogowej „Zapraszamy do Narnii!”. Przez całe ferie zimowe pochłanialiśmy niezliczone ilości pizzy, by z pudełek po tym niezdrowym przysmaku powstały kolejne pola gry. Wypoczęci i radośni powróciliśmy do szkoły i intensywnie zaczęliśmy opracowywać zasady gry oraz kolejne zadania. Każdy  wykonał po dwa pola gry. Wszyscy prześcigali się w pomysłach na wyzwania. Nie zabrakło pytań, krzyżówek, wykreślanej, ciekawostek, było nawet ptasie mleczko, ciasteczka od pani Bobrowej, zastawa stołowa i łowienie ryb. Następnie wpadliśmy na pomysł wykonania pionków, sań Białej Czarownicy, koron dla uczestników, wystawy związanej z lekturą, dekoracji i ogłoszenia. W środę po południu zamieniliśmy czytelnię szkolną w zaczarowany świat Narnii, do którego przejście wiodło przez wielką szafę ukrytą w grze planszowo-podłogowej „Zapraszamy do Narnii!” na motywach słynnej książki Clive’a Staplesa Lewisa „Lew, Czarownica i stara szafa, Opowieści z Narnii”.

Już od samego rana czekaliśmy na naszych zawodników. Przez kolejne 6 godzin lekcyjnych każdy z nas pełnił dwa dyżury, pomagając zawodnikom i pilnując reguł. Do gry stanęli śmiałkowie z klas 4. oraz z klasy 2 B ( razem 123 uczniów),  pragnący uwolnić Narnię spod panowania okrutnej Białej Czarownicy. Każda drużyna przeszukiwaczy narnijskich przygód  w czasie wędrówki  mogła natknąć się na różnego typu zdarzenia, które mogły zaszkodzić lub pomóc  w pokonywaniu trasy. Wygrała grupa, która jako pierwsza pokonała całą trasę i dotarła do komnaty na zamku Ker –Paravel.

Nasi śmiałkowie, podobnie jak bohaterowie książki, wykazali się odwagą i wytrwałością w pokonywaniu trudów ”walki” o Narnię. Musieli odpowiedzieć na pytania związane z fabułą lektury, rozwiązać krzyżówkę i rebusy, znaleźć w wykreślance  narnijskie stworzenia, pomóc panu Bobrowi złowić ryby czy zjeść za Edmunda Ptasie mleczko.

Z łatwością odpowiadali na najbardziej szczegółowe pytania, dotyczące baśni. Na nic się zdały zaklęcia Białej Czarownicy i jej czarodziejska różdżka, i tak Narnia wcześniej skuta lodem stawała się za każdym ruchem magicznej kostki krainą pełną ciepła i dobrych uczuć. I tak po kolei odzyskiwano w Narnii: wolność, zaufanie do drugiego człowieka, przyjaźń, dziecięce marzenia i magię, dzięki której takie równoległe do rzeczywistych światy mogą istnieć…

Ostatecznie  królestwo Narnii zostało ocalone, a wszyscy uczniowie ukoronowani i nagrodzeni.

To na ich cześć zagrały królewskie fanfary.

To była niezwykła , magiczna lekcja – stwierdzili zgodnie wszyscy uczestnicy gry i podziękowali nam oraz naszej pani polonistce za  przygotowanie czytelniczej zabawy w ramach zadania 2. gry czytelniczej „ Miedzy nami czytelnikami” organizowanej przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe. Jednocześnie podkreślili swoją gotowość do przeczytania dalszych części „Opowieści z Narnii”. Natomiast klasa 4a obiecała rewanż w postaci zaproszenia na baśniowe przedstawienie, a maluchy z klasy 2b przygotowały dla nas wierszyk z podziękowaniem.

Z niecierpliwością czekamy na następne zadanie, a teraz będziemy w czasie wolnym i na przerwach grać
w mniejsze gry planszowe przygotowane przez piątoklasistów z „Koła Miłośników Gier Planszowych”.

Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć!

Jadwiżyńskie Delfy

 

INSTRUKCJA  GRY CZYTELNICZEJ

„ZAPRASZAMY DO NARNII!”

GRA PLANSZOWO -PODŁOGOWA
DLA 2 – 4  DRUŻYN
W WIEKU 7 – 1 07 lat

SKŁADNIKI:

  • DOŚĆ DUŻA PODŁOGA
  • KOSTKA SZEŚCIENNA
  • 30 KARTONÓW –PÓL Z ZAWARTOŚCIĄ
  • RÓŻNORODNE ZADANIA
  • 4 DUŻE PIONKI

„ŁUCJA”, „ZUZANNA”, ”PIOTR” I „EDMUND”

INSTRUKCJA

WPROWADZENIE:

Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja to czworo rodzeństwa, które zostało wysłane podczas drugiej wojny światowej na wieś, aby uniknąć nalotów trwających w Londynie. Pozostają pod opieką profesora Kirke, który mieszka w domu pełnym zakrętów, zakamarków i niespodzianek. Podczas pierwszego dnia pobytu dzieci decydują się na zwiedzanie domu. Odkrywają pokój z wielką szafą. Piotr, Zuzanna i Edmund opuszczają pomieszczenie, zaś Łucja pozostaje w tyle, by zajrzeć do wnętrza szafy. Po otwarciu drzwi jest zaskoczona. Wchodzi do wewnątrz i na końcu ogromnego mebla znajduje zaśnieżony las. Kolejnego dnia także rodzeństwo przechodzi do świata Narnii.

POMÓŻCIE RODZEŃSTWU ODBYĆ PEŁNĄ PRZYGÓD WĘDRÓWKĘ NA TRON W KER-PARAVEL.
ZAPRASZAMY DO NARNII!

 

PRZYGOTOWANIE DO GRY:

Przed rozpoczęciem wędrówki należy wylosować i ustawić swoje pionki
na początku trasy, przy wejściu do Narnii. Aby określić kolejność poruszania się, drużyny rzucają kolejno kostką. Grupa, która wyrzuci największą liczbę oczek porusza się jako pierwsza, następni gracze poruszają się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara.
W przypadku, gdy najwyższy wynik uzyska kilka drużyn, powinny powtórzyć rzut kostką.

PRZEBIEG ROZGRYWKI:

Celem rozgrywki jest jak najszybsze pokonanie wyznaczonej trasy. Podczas gry drużyny wcielają się w rolę bohaterów powieści „Lew, Czarownica i stara szafa”. W czasie wędrówki po Narnii, gracze mogą natknąć się na różnego typu zdarzenia, które mogą zaszkodzić lub pomóc  w pokonywaniu trasy. Pionek przesuwa się do przodu o tyle pól, ile wskaże kostka. Wyrzucenie „6” nie daje graczowi dodatkowych przywilejów. Drużyna, stając na polu, musi wykonać dane polecenie. Jeśli nie wykona zadania, cofa się do poprzedniego pola. Wygrywa grupa, która jako pierwsza pokona całą trasę i dotrze do komnaty na zamku Ker –Paravel. By zakończyć rozgrywkę, należy wyrzucić taką liczbę oczek na kostce, by pionek zatrzymał się dokładnie na ostatnim polu trasy – KORONACJA. Zwycięzca i gracze, którzy zakończyli rozgrywkę otrzymują korony władców Narnii.

SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_1 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_2 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_3 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_4 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_5 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_6 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_7 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_8 SP_Piła_Jadwiżańskie Delfy_9

 

  • Strona główna
  • Galeria
  • O grze
  • Kontakt