Zadanie 2. Gra w grze

Każde zadanie w naszej zabawie czytelniczej jest poszukiwaniem pomysłu, jak wciągnąć w czytanie tych, którzy rzadko sięgają po książkę. Gdybyśmy wiedzieli, jaki sposób jest najlepszy, to prawdopodobnie od razu byśmy go zaproponowali (a potem dostalibyśmy za to order albo i Nagrodę Nobla), ale chyba nie ma jednej złotej metody, która by działała na wszystkich.
Pozostaje więc próbować różnych. A jeśli można się przy tym pobawić i spędzić trochę czasu z książką – tym lepiej.

Kiedy szukaliśmy kolejnego pomysłu na zadanie, przyszło nam do głowy, że można jako zachętę czytelniczą wykorzystać grę. Przecież gry są prawie tak wciągające jak książki!

Jednak taką grę trzeba najpierw wymyślić. I to jest nasze zadanie nr 2!

Wymyślcie i zaprojektujcie grę (w formie tradycyjnej – na przykład planszową, karcianą albo inną, byle nie komputerową). Powinny się w niej znaleźć motywy z ulubionych książek uczniów (bohaterowie, wydarzenia, wątki itp.). Wymyślona gra musi mieć postać materialną, to znaczy nie może to być na przykład głuchy telefon.

Jak zwykle dodatkowo premiowane będą te projekty, które zostaną wykorzystane do promocji czytelnictwa poza kręgiem ich twórców.

Po wykonaniu zadania tradycyjnie należy przesłać do nas sprawozdanie – tym razem oprócz opisu muszą się znaleźć w nim także reguły wymyślonej gry. Jak zwykle do sprawozdania powinna być dołączona dokumentacja zdjęciowa.

Na prace czekamy do końca lutego pod adresem czytamy@gwo.pl.

Pobierz formularz sprawozdania – doc

Życzymy powodzenia!