Zadanie nr 3, czyli zachęcamy przyszłe pokolenia

Pora na trzecie, ostatnie już zadanie w tej edycji naszej gry. Długo się zastanawialiśmy, jak zakończyć naszą tegoroczną czytelnicza zabawę, a ponieważ nie mamy w zwyczaju powtarzać zadań z poprzednich edycji, to lista możliwości już się nam nieco skróciła. W końcu przyszło nam do głowy (a właściwie do głów), że w ostatnim zadaniu moglibyśmy spojrzeć trochę w przyszłość i wymyślić coś, co stałoby się naszym wkładem w promocję czytelnictwa wśród przedstawicieli następnych pokoleń. Może nawet wśród takich przedstawicieli, którzy się jeszcze nie urodzili!

I tak powstał pomysł na nowe zadanie. Kluczowe dla niego słowa to: książka napisana w XXI wieku, zachęta i kapsuła czasu.

A oto treść zadania nr 3 w grze Między nami czytelnikami:

  1. Wybierzcie dowolne książki napisane w XXI wieku. Chodzi o to, aby uczestnicy wybrali książki z jakichś powodów dla nich ważne (na przykład takie, które ich poruszają, albo które dobrze im się czyta, zabawne, dobrze napisane, z godnymi uwagi bohaterami, opisujące nasz świat w oryginalny sposób itd.). Książki muszą być napisane w XXI wieku, ale niekoniecznie mają mieć współczesną tematykę – utwory historyczne albo fantastyczne też mogą o nas, współczesnych dużo powiedzieć. Ważne, żeby to były książki z „naszych czasów”.
  2. Napiszcie – albo stwórzcie w inny sposób – zachęty do przeczytania tych książek przez przyszłe pokolenia – może to być wyobrażony odbiorca za 5, 10, 20, 50 albo i 100 lat (w dowolnie oddalonej przyszłości). Celowo nie piszemy „recenzje”, choć może to być także taka forma zachęty, bo możliwości zachęcenia do czytania jest dużo dużo więcej (co z pewnością udowodnią nasze drużyny).
  3. Wymyślcie i wykonajcie kapsułę czasu (czyli sposób na przechowanie prac w ukrytym miejscu), w której znajdą się wasze prace, aby tam czekać na swych odkrywców w przyszłości.
    UWAGA! Unikajcie niebezpiecznych miejsc! Jeśli komuś przyjdzie do głowy ukrycie zachęty w miejscu, do którego dotarcie jest niebezpieczne, praca zostanie zdyskwalifikowana. Żadnego dyndania na linie i podobnych ekscesów!

Trudne? Każde zadanie wydaje się trudne, zanim nie zacznie się kombinować, jak do niego podejść. A potem się okazuje, że trzeba przesiewać pomysły – wiemy to ze sprawozdań z poprzednich zadań.

A wtedy – pomyślcie tylko – być może będziecie mieć wpływ na wybory czytelnicze swoich rówieśników w przyszłości. W ten sposób dowiedzą się, co was interesowało, bawiło, zachwycało… Gra z pewnością jest warta świeczki!

Oczekujemy na następujące materiały od graczy:

  1. sprawozdanie z wykonania zadania (pobierz Sprawozdanie z wykonania zadania nr 3),
  2. zachęta w formie dokumentu tekstowego, pracy graficznej, filmu (jako linku do Youtube lub do podobnego serwisu) itp.
    UWAGA! liczba prac-zachęt stworzonych przez drużynę jest dowolna, ale ocenie będą podlegać najwyżej 3 – prosimy o wyraźne wskazanie tych prac, które jurorzy mają brać pod uwagę.
    Praca tekstowa (dotycząca jednej książki) nie może przekraczać 2 stron standardowego tekstu, a filmowa wersja zachęty nie może być dłuższa niż 5 minut.
  3. dokumentacja zdjęciowa (lub np. filmowa) z przygotowania kapsuły czasu.

Jak zwykle przy ocenie będziemy brali pod uwagę zarówno same prace, jak i pomysłowość ich wykorzystania do promocji czytelnictwa – w tym przypadku wśród przyszłych pokoleń czytelników.

Materiały należy jak zwykle przesłać pod adresem czytamy@gwo.pl.
Prace należy nadsyłać do 29 maja 2017 r.
(przedłużyliśmy ostateczny termin na prośbę uczestników).

Życzymy powodzenia!